USD/TRY46.4652▲ +0.04%EUR/TRY53.2877▼ -0.04%Altın (gr)6286.8900▲ +1.31%BIST 10014815.18▲ +2.22%
22 Haziran 2026 Pazartesi
SON DAKİKA

Doğanşehir’de Pekmez Mesaisi Başladı

GenelYayın: 22.06.2026 10:03Okuma: 1 dk

Malatya’da dutların olgunlaşmasıyla birlikte kırsal mahallelerde pekmez sezonu başladı. Doğanşehir’in Fındık Mahallesi’nde vatandaşlar topladıkları beyaz ve kara dutları geleneksel yöntemlerle kaynatarak pekmez üretimine başladı.

Doğanşehir’de Pekmez Mesaisi Başladı

Malatya’da yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte dut hasadı hız kazandı. Özellikle kırsal mahallelerde olgunlaşan beyaz ve kara dutlar toplanarak pekmez yapımında kullanılmaya başlandı.

Doğanşehir ilçesine bağlı Fındık Mahallesi’nde de geleneksel pekmez mesaisi başladı. Vatandaşlar sabahın erken saatlerinde topladıkları dutları kazanlarda kaynatarak kışlık pekmez hazırlıyor.

Yıllardır pekmez yaptığını belirten Döndü Bozkurt, her yıl olduğu gibi bu yıl da dutların olgunlaşmasıyla pekmez üretimine başladıklarını söyledi. Pekmezin doğal ve sağlıklı bir gıda olduğunu ifade eden Bozkurt, “Beyaz ve kara dutları topluyoruz. Önce sıkıp şırasını çıkarıyoruz, ardından büyük kazanlarda saatlerce kaynatıyoruz. Kıvamını aldıktan sonra dinlendirip şişelere doldurup kullanıma hazır hale getiriyoruz” dedi.


Pekmezin birçok faydasının bulunduğunu dile getiren Bozkurt, “Pekmez enerji verir, bağışıklığı güçlendirir. Eskilerden beri şifa kaynağı olarak tüketilir. Faydalarını saymakla bitiremeyiz” diye konuştu.

Bölgede geleneksel yöntemlerle sürdürülen pekmez üretiminin önümüzdeki haftalarda da devam etmesi bekleniyor.

Yorum Ekleyin

Yorumlar moderasyon sonrasında yayınlanır.

Okuyucu Yorumları

Henüz onaylı yorum bulunmuyor.